Senior Fitness Point Plus Komunitní Centrum Plus
Pomáháme seniorům v důchodovém věku a osobám se zdravotním postižením na území Kraje Vysočina zůstat aktivní, v kontaktu s okolím a zvládat běžné situace. Nabízíme podporu, společnost i aktivity, které posilují nejen soběstačnost, ale také radost ze života.
Komu je služba určena?
Jak využít službu?
Stačí přijít a projevit zájem o naši službu. Dále se Vám bude věnovat jeden z našich klíčových pracovníků Sociálního centra Kraje Vysočina, p. o.
Přijďte mezi nás, stačí vybrat aktivitu a objednat se. Těšíme se na vás!
Popis sociálně aktivizační služby:
Posláním sociálně aktivizační služby je nabídnout pomoc seniorům v důchodovém věku a osobám se zdravotním postižením na Vysočině, kteří se ocitli v sociálně nepříznivé situaci nebo jí mohou být ohroženi. Tato pomoc zahrnuje sociální služby a aktivity, které pomáhají zmírnit osamělost, posilovat pocit bezpečí a užitečnosti, navazovat nové vztahy a udržovat samostatnost. Sociálně aktivizační služba je snadno dostupná a vychází z individuálního přístupu ke každému uživateli.
Cílem sociálně aktivizační služby je předcházet sociálnímu vyloučení uživatelů, posilovat jejich soběstačnost a podporovat zachování přirozených sociálních vazeb. Služba usiluje o to, aby uživatelé mohli co nejdéle žít ve svém prostředí a zachovat si dosavadní způsob života. Důraz je kladen také na celkové posilování kvality jejich života.
Služba je určena pro seniory tzn. osoby v důchodovém věku a osoby se zdravotním postižením starší 27 let, kteří jsou ohrožení sociálním vyloučením a sami nezvládají řešení své neuspokojivé osobní a sociální situace. Jedná se především o lidi žijící na území Kraje Vysočina.
Služba je vhodná zejména pro osoby:
Zásady poskytování sociální služby vycházejí z respektu k člověku a jeho individuálním potřebám. Mezi základní principy patří mlčenlivost a diskrétnost, které zajišťují ochranu osobních údajů a důvěrných informací uživatelů. Každému uživateli je věnován individuální přístup, který zohledňuje jeho jedinečnost a konkrétní životní situaci. Důležitá je také vzájemná důvěra a respekt mezi pracovníky a uživateli, na jejichž základě se buduje kvalitní vztah. Služba podporuje uplatňování vlastní vůle uživatele, posiluje jeho samostatnost a soběstačnost, a zároveň přispívá k zachování lidské důstojnosti a úcty k člověku. Nedílnou součástí poskytované podpory je i pomoc při udržování přirozených mezilidských vztahů, zejména s rodinou a přáteli.
Jednání se zájemcem o službu, vstup uživatele do služby, uzavření smlouvy
Jednání se zájemcem o službu probíhá na základě projeveného zájmu zájemce o sociální službu. Jednání se účastní zájemce a sociální pracovník Sociálního centra Kraje Vysočina, p.o.. Při jednání je zájemce informován o rozsahu a typu poskytovaných aktivizačních činností. Zájemci je dán dostatečný prostor k dotazům a má možnost si zvolit z nabídky aktivit. Jednání se zájemcem může probíhat osobně v Sociálním centru Kraje Vysočina, Rantířovská 5908/2, Jihlava, telefonicky nebo elektronicky. Před zahájením aktivizační činnosti zájemce podepíše potřebné formuláře a v případě pravidelné účasti zájemce na aktivitách, je se zájemcem ústně uzavřena smlouva o poskytování sociální služby.
Osobní údaje zpracováváme v souladu s GDPR (Nařízení EU 2016/679). Poskytnuté osobní údaje (uvedené v záznamu o smluvním ujednání) zpracováváme pouze za účelem další komunikace s uživatelem a informování o případných změnách nebo nových aktivitách. Osobní údaje zpracováváme po dobu spolupráce v programu Clubspire nebo do odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů. Údaje nepředáváme žádným třetím stranám.
Sociálně aktivizační služba dle § 66 zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách naplňuje tři hlavní oblasti podpory:
Způsob podávání a vyřizování stížností
Uživatel služby může podávat stížnosti na kvalitu poskytované sociální služby těmito způsoby:
Ústní stížnost lze sdělit pracovníkům komunitního centra plus, kteří jí předají nadřízenému pracovníkovi, a ten postupuje dle Standardu kvality č. 7. Písemnou stížnost lze vhodit do schránky na stížnost a podněty, která je umístěna v prostorách centra. Písemnou stížnost je také možné zaslat prostřednictvím České pošty. Stížnost lze zaslat elektronicky – epodatelna@sockv.cz. Stížnosti se považují za vyřízené, jakmile po jejich prošetření byla učiněna opatření potřebná k odstranění zjištěných závad a stěžovatel byl o tom vyrozuměn. Evidence stížností je vedena u ředitelky Sociálního centra Kraje Vysočina. Ta také vyplní informace o přijaté stížnosti na Portál Krajského úřadu Kraje Vysočina. Lhůta pro vyřízení stížnosti je 30 dní. Nesouhlasí-li stěžovatel s vyřízením stížnosti, požádá Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 376/1, 128 00 Praha o prověření vyřízení stížnosti. Další možností podání stížnosti je na zřizovatele organizace Kraj Vysočina, Žižkova 57, 586 01 Jihlava. Dále se lze obrátit na Kancelář veřejného ochránce práv – Ombudsmana (Údolní 39, 602 00 Brno), který však není ze zákona oprávněn zabývat se individuálními stížnostmi na kvalitu péče.
Ukončení poskytování služby
Smlouva o poskytování sociálně aktivizační služby je sjednána s uživatelem na dobu určitou, obvykle nejdéle na dobu jednoho školního roku. Smlouva je uzavírána ústně.
Smlouvu může uživatel ukončit kdykoliv, bez udání důvodů.